jom jadi kawan saya

Thursday 27 September 2012

Review: Biar Cinta Bertaburan (BCB)

Bismillahirrahmanirrahim...

baru 1st time ever nak review novel kandaku tersayang.. tssssk!




Mungkin ada kebenaran kata orang2 tua, jangan benci melampau takut-takut bertukar rasa cinta. Begitu jualah alkisahnya hubungan antara Emeer~Ayesha. Diam tak diam berlalu masa hingga tahun ketiga hubungan majikan pekerja hinggalah mereka terasa kemesraan yang terjalin rupa-rupanya melebihi had majikan~pekerja.

Banyak suka duka terpaksa dihadapi Ayesha terutama sekali konflik jiwa bila mengetahui sayangnya pada Emeer memekar saat dia tahu bosnya sudah bertunang hingga memaksa dia melarikan diri dengan harapan terputus segala perhatian Emeer kepadanya.

Emeer yang memiliki rasa yang serupa seakan tidak rela melepaskan Ayesha pergi lalu menjejaki hingga berlaku satu peristiwa hitam dalam hidup mereka.

Namun begitu, awan tak selamanya mendung. Peristiwa hitam itu jua telah menyatukan mereka walau menerima tentangan daripada Rashdan yang sejak dulu meminati Ayesha. Kehidupan Emeer~Ayesha juga sentiasa diulit rasa bahagia hingga menyemai benih cinta antara mereka.

Sungguhpun benar-benar cinta namun setiap rumahtangga pasti ada ujian. Terbukti Ayesha seorang yang tabah apabila menerima ujian tersebut dengan redha demi kebahagiaan semua.
(Part yang ni daku sedih okeh)


#nak tau apa peristiwa hitam tu? aplagi dugaan untuk mereka setelah berumahtangga?? sila cari jawapannya di dalam novel "BIAR CINTA BERTABURAN" karya hebat hasil nukilan Yusnida Tajudin...

2 comments: