jom jadi kawan saya

Sunday 28 April 2013

sembang malam hari

assalamualaikum dan gudniye guys..

bila anak2 dah tidur, idea pun belum datang seperti mencurah air di dalam baldi ke tanah.. baiklah aku borak jap dgn korang ye tak?

dalam nak mencari jalan cerita yg smooth, aku memang takleh tahan dengan kepala aku sendiri.. apa taknye, mcm yo yo ooo jer dh plan nak wat itu ini tapi tup2 terasa mcm "apakah aku sedang membuat skema jawapan pmr, atau mungkin spm???"

aku tak buat cerita utk diterbitkan jadi buku.. bukan itu niat utama.. sekadar mahu mencipta drama dalam khayalan sendiri yg payah nk jumpa kat tv.. tu jer.. kalau lepas penilaian, Alhamdulillah..

sgt enjoy baca buku adik2 penulis yg fresh, sgt suka baca buku senior2 yg dh establish.. xlayak rasanya nk komen hasil karya mereka2 ini sedangkan kita sendiri belum punya waima satu naskhah.. xperlu nak mendabik dada kita siapa kerana apa yg penting adalah apa yg kita utarakan...

aku mmg kasar orgnya tetapi seboleh mungkin aku cuba utk menjaga batasan dlm hubungan sesama manusia.. apa yg aku selalu pesan kat ank2, jgn sesenang hati nak buat org, sbb Allah akan byr blk setiap apa yg kita buat kat orang.. buat baik dibalas baik, buat jahat dibalas.... korang jawab laa sendiri =)

kadang2 memang xkena kat kita tapi siapa tahu akan terkena tempiasnya pada ibu kita, ayah kita, anak cucu kita akan datang.. Allah Maha Adil.. siapa kata xboleh mengkritik? boleh, dan amat dialu2kan tetapi biarlah kena dgn cara dan kekdahnya..

bila readers kata mereka makin bijak memilih bahan bacaan, bermakna mereka juga sudah bijak dlm melontar buah fikiran.. mungkin entry aku ni akan dibaca bertahun2 akan datang dan diharapkan ada pihak yg mendapat manfaat.. dan kpd sesiapa yg mahu jadikan ini sbg bahan berdebat juga dipersilakan tetapi mohonku, biarlah secara berilmu dan berhemah..

No comments:

Post a Comment